Lekcja fizyki w terenie

Młodzież z powiatu nowosolskiego w piątkowe popołudnie zebrała się w Parku Fizyki, gdzie uczyła się i zarazem dobrze bawiła od rana do popołudnia

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami integracyjnymi na czele z Małgorzatą Bińkowską zorganizowała w nowosolskim Parku Fizyki różnego rodzaju atrakcje i zabawy związane z tym miejsce. Jak twierdzi pani Bińkowska, fizyka jako przedmiot szkolny nie zawsze musi być nudna i trudna, dlatego zrodził się pomysł na zorganizowanie żywej lekcji fizyki w terenie.

– Chcieliśmy zamienić tradycyjną lekcję odbywającą się w szkolnych ławkach na wyjście w teren. Mamy taką możliwość, więc organizujemy i przebywamy tutaj w parku. Na stanowiskach są przedstawiane: mechanika, optyka, okulistyka i hydrostatyka – opowiada M. Bieńkowska.

W wydarzeniu uczestniczyły szkoły powiatu nowosolskiego: CKZiU „Elektryk”, ZSP2 „Nitki”, Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego, ZSP4 „Spożywczak”, ZSP5 Kożuchów, szkoły podstawowe oraz została zaproszona firma Enea, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna i Ośrodek Szkolno-wychowawczy.

Karol Nowak, uczeń trzeciej klasy Gimnazjum nr 2. na swoim stanowisku przedstawiał zabawę z programowania klocków lego. Uczeń opowiada, że został zaangażowany w wydarzenie przez swoją nauczycielkę fizyki.

– Park podoba mi się, ponieważ jest supersprzęt, z którym nie miałem do czynienia wcześniej. Ogólnie średnio przepadam za fizyką jako przedmiotem szkolnym, lecz dzięki temu miejscu zaczyna mnie ona bardziej interesować i ciekawić. Cieszę się, że na stanowisku wraz ze swoimi znajomymi możemy zaprezentować coś fajnego i wzbudzającego zainteresowanie – mówi Karol.

Każda atrakcja znajdująca się w Parku Fizyki miała przydzieloną grupkę osób z różnych szkół, która opowiadała, czym jest dany przedmiot i jakie było jego zastosowanie. Klaudia Szczerbak, Marek Drążkowiak oraz Kuba Gielec mieli przypisaną tzw. echo komorę, która znajduje się w strefie muzycznej. Aby skorzystać z komory, należało wsadzić do niej głowę i mruczeć, w wyniku czego powstawało zjawisko dudnienia.

Na pytanie czy podoba im się park, w którym się znajdują, zgodnie odpowiedzieli: – Zdecydowanie tak, ponieważ można się tu dowiedzieć dużo ciekawych rzeczy dotyczących zasad fizycznych, a przy tym również dobrze się bawić.

Strefa dynamiki najbardziej przyciągnęła uwagę chłopców ze Szkoły Podstawowej nr 8: Oskara Werwickiego, Filipa Kołtuna oraz Kamila Bandurowskiego.
– Oczywiście, że mi się podoba to miejsce i wydarzenie dziś organizowane. Można tu odpocząć w przyjemny sposób, jest cicho i spokojnie, a przede wszystkim park jest zadbany – opowiada Kamil.

Filip za to twierdzi, że jest to ciekawa forma wypoczynku po trudnych szkolnych zajęciach. Cała trójka uczniów przy tym z humorem dodała, że uniknęli dzisiejszego sprawdzianu.

Dzisiejsze wydarzenie pokazało, że świat zasad i doświadczeń fizycznych nie tylko jest skomplikowany i trudny, ale – jak widać można się w nim także dobrze bawić i poznawać otaczającą nas rzeczywistość w sposób zabawny i fascynujący.

Klaudia Olechnowicz
Marta Kowalczyk

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmail

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *