Jak uczyć o polsko-żydowskiej historii? Paweł Kopeć debatował w Polinie

– Musimy rozmawiać w naszym środowisku, by pokazywać jedność świata judeochrześcijańskiego – mówi Paweł Kopeć, nowosolski historyk, po konferencji w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin

Warszawska konferencja dotyczyła wspólnego dziedzictwa kulturowego Polaków i Żydów. Zorganizowali ją wspólnie m.in. muzeum, Fundacja Forum Dialogu i ambasady USA i Izraela.

Za uczestnikami choćby warsztaty, podczas których debatowano o tym, jak uczyć o tysiącu lat wspólnej polsko-żydowskiej historii. – Bo trzeba młodzież oswajać z pewnymi tematami – nie ma wątpliwości Paweł Kopeć, historyk z „Elektryka”, uczestnik konferencji. – Rozmawialiśmy np., jak uczyć w sposób zrównoważony o tym, co Polacy zrobili Żydom i odwrotnie. Trzeba mówić o pogromach, ale i o większej czy mniejszej pomocy, jaką nieśli Żydom Polacy w czasie wojny.

Podstawowy wniosek nauczyciela po konferencji w Polinie? Po prostu o tych sprawach trzeba mówić.

JEŚLI CHCESZ PRZECZYTAĆ WIĘCEJ, KUP E-WYDANIE „TYGODNIKA KRĄG”

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmail

Mateusz Pojnar

Aktualności, sport

One thought on “Jak uczyć o polsko-żydowskiej historii? Paweł Kopeć debatował w Polinie

  • 16 grudnia 2019 at 11:33
    Permalink

    ten nauczyciel śmiał się z przykładowo meksykanów w trakcie zajęć a teraz umoralnia

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *