Światowy Dzień Konsumenta

Jak skorzystać z prawa do reklamacji? Ile mamy czasu na rozwiązanie umowy zawartej poza lokalem? Kto ponosi odpowiedzialność za zniszczoną przesyłkę? Na tego typu pytania odpowiadają rzecznicy konsumentów. O ich pracy oraz naszych prawach i obowiązkach przypomina środowe święto


W środę 15 marca po raz 17. w Polsce i 34. na świecie obchodzony był Światowy Dzień Konsumenta.

Data ta jest kolejną rocznicą przemówienia prezydenta Stanów Zjednoczonych Johna Kennedy’ego, który w 1962 roku (pierwsze obchody miały miejsce 21 lat później) wygłosił przemówienie dotyczące projektu ustawy o ochronie praw konsumenta oraz sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: prawo do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.

15 marca jest okazją, żeby przypomnieć, że na co dzień w interesie konsumentów, a więc nas wszystkich, działają takie osoby, jak np. Katarzyna Kwiatkowska. To nasz Powiatowy rzecznik konsumentów, jej biuro mieści się w nowosolskim ratuszy przy ulicy Moniuszki (pokój numer 6 z wejściem od strony parkingu lub od ulicy, gdy przejdziemy przez Wydział Komunikacji).

Do zadań K. Kwiatkowskiej należy w szczególności: udzielanie bezpłatnych porad konsumentom, występowanie do przedsiębiorców w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów. Udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową, współdziała z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi czy też składa wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Warto znać swoje prawa i obowiązki, a w razie wszelkich wątpliwości szukać pomocy i porady u rzeczników konsumentów. Dziś, gdy bez przerwy jesteśmy atakowani telefonicznymi zaproszeniami na różnego rodzaju pokazy, namawiani do zawierania umów na promocyjnych warunkach, czy nawet w stacjonarnym sklepie, gdy przychodzi nam podpisać plik dokumentów dotyczących dodatkowego ubezpieczenia, wcale nie tak trudno pogubić się i wyrazić zgodę na coś, czego w rzeczywistości nie potrzebujemy czy nie chcemy.

Powiatowy rzecznik konsumentów przyjmuje w:
poniedziałki, wtorki,
środy i piątki
w godz. od 10.00 do 14.00.
Siedziba: ul. Moniuszki 3,
67-100 Nowa Sól, pokój nr 6,
tel. 68 458 67 29,
e-mail: k.kwiatkowska@powiat-nowosolski.pl.

Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmail

Mariusz Pojnar

Aktualności, kronika

Loading Facebook Comments ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *