Nowosolska koszulka trafia do sprzedaży

– Napis „Nowa Sól” wykonany na rozsypanej soli jest ładny, uniwersalny, symboliczny i nienachalny – mówi Beata Kulczycka, naczelnik wydziału UM zajmującego się m.in. promocją. Nowy gadżet trafi do sprzedaży w czwartek

Część z mieszkańców na pewno pamięta internetowe głosowanie na jeden z czterech w niedużym stopniu różniących się wariantów nowej nowosolskiej koszulki promocyjnej. Oryginalność wszystkich projektów polegała na tym, że koszulki nie mają tak oczywistych elementów, jak np. herb czy barwy miasta, a ich głównym tematem jest napis wykonany na rozsypanej soli. Pomysł został przyjęty bardzo entuzjastycznie, a wzór, który uzyskał największe poparcie, trafi w tym tygodniu do sprzedaży.

– Napis „Nowa Sól” wykonany na rozsypanej soli jest ładny, uniwersalny, symboliczny i nienachalny. Trzeba zaznaczyć, że ideę takiego wzoru wymyślił prezydent Wadim Tyszkiewicz – mówi Beata Kulczycka, naczelnik miejskiego Wydziału Integracji Europejskiej i Promocji.
Ideę w konkretny kształt przekuł miejski grafik Tadeusz Szechowski. – Myślę, że udało się stworzyć coś, co nie przekraczając granicy umiejętnie balansuje między banałem czy kiczem a wzbudzającym pozytywne emocje napisem. Nie chcieliśmy sięgać po herb czy jakieś hasła, wystarczy, że mamy tu „ó” przybierające kształt serca – mówi T. Szechowski.

– Jak zawsze komuś będzie się ona podobać bardziej, komuś mniej. Nie ma potrzeby dyskutować też o tym, czy można było zrobić inną, może lepszą, bo pewnie tak. Mieliśmy natomiast konkretny pomysł na rozsypaną sól i po prostu go wykonaliśmy – dodaje autor grafiki.

– Mieszkańcy dopytują o koszulkę od dawna, ale gdyby się tak okazało, że chętnie noszą ją osoby również spoza Nowej Soli, to wówczas mielibyśmy pewność, że jej wzór sam w sobie dobrze się sprawdza – mówi B. Kulczycka.

Jedno jest pewne – gadżet jest wykonany z wysokiej jakości materiałów. Gdyby wycenić go według faktycznych kosztów koszulki i nadruku, to cena musiałaby sięgnąć 48 zł, ale będzie to sporo mniej.

– Można powiedzieć, że jako miasto dopłacamy do nadruku, bo koszulkę będzie można kupić za 35 zł – podkreśla pani naczelnik.

Nowy gadżet trafi do sprzedaży w wydziale promocji w czwartek 21 marca. Wraz z nim dostępne będą też czapki z – wzorowanym na słynnym nowojorskim NY – nowosolskim NS. Czapka z napisem wyszytym w białym kolorze kosztować będzie 20 zł. Nieco więcej – 22 zł, zapłacimy za drugą, gdzie kolor biały ma czerwoną otoczkę.

Występujący w roli modelów do pierwszych zdjęć z koszulką uczniowie klasy 3C gimnazjum działającego w ramach Szkoły Podstawowej numer 2 mówią, że będą ją nosić chętnie.

– To fajny i oryginalny pomysł na promocję miasta. Będę mogła podkreślić, że tu się wychowałam i że jestem z tego dumna – mówi Klaudia Magda. – Nowa Sól się rozwija i nie ma czego wstydzić, dlatego z przyjemnością włożę taką koszulkę – dodaje Klaudiusz Błauciak.

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Artur Lawrenc

Aktualności, oświata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content