Coraz więcej firm wspiera Nowosolską Kartę Seniora. Kiedy program ruszy?

Nowosolska Karta Seniora: w grze pojawili się nowi partnerzy programu oferujący ulgi i zniżki dla seniorów. Do akcji dołączył Fonmed – aparaty słuchowe, gabinet zdrowia i urody Emphis i salon kosmetyczny Bonita

Pod koniec stycznia na łamach „TK” napisaliśmy, że program Nowosolska Karta Seniora jest nowym elementem polityki społecznej realizowanej przez nowosolski magistrat. Jest adresowany do osób, które weszły w jesień życia. Obejmuje system zniżek, ulg i uprawnień oferowanych przez instytucje i podmioty biorące udział w realizacji programu. – O kartę mogą się ubiegać mieszkańcy Nowej Soli, którzy złożą odpowiedni wniosek w urzędzie miejskim w Wydziale Spraw Społecznych. Karta wydawana będzie bezpłatnie i bezterminowo od kwietnia 2021 r. – informowała Karina Jarosz, naczelniczka Wydziału Spraw Społecznych UM.

Już wtedy było wiadomo, że partnerami akcji zostali Nowosolski Dom Kultury, Muzeum Miejskie, Miejska Biblioteka Publiczna, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji i Miejski Zakład Gospodarki Komunalnej. Teraz do drużyny wsparcia seniorów dołączyła trójka kolejnych graczy.

Fonmed, Emphis i Bonita – nowi w drużynie

Agnieszka Łozowska, reprezentantka Fonmedu, przyznaje, że karta seniora jest bliska firmie, bo funkcjonuje także w Zielonej Górze, gdzie od lat ma swoją siedzibę. – Dzięki temu wiemy, jak duże jest zainteresowanie wśród ludzi, którzy chcieliby, by karta funkcjonowała i pytają o nią. Wiemy też, jakie są ich oczekiwania – mówi.

Łozowska podkreśla, że podczas każdorazowej wizyty w gabinecie seniorzy pytają o kartę seniora. W tej branży pacjenci najczęściej kupują aparaty słuchowe, akcesoria, kosmetyki i przede wszystkim baterie – i to właśnie na te produkty w ramach Karty Seniora Fonmed przygotuje zniżki. A przy większych zakupach przyznawane będą rabaty procentowe. – Seniorzy to nasi główni klienci, dlatego gdy ukazała się informacja o programie, od razu chętnie wzięliśmy udział w akcji – podsumowuje Anna Lorenz-Osińska, również z firmy Fonmed.

Ewelina Mandzyn jest fizjoterapeutką i właścicielką gabinetu zdrowia i urody Emphis. W gabinecie obsługuje także seniorów, a zabiegi masażu cieszą się wśród nich dużym zainteresowaniem. Ponadto w domu dziennego pobytu w Modrzycy świadczy usługi rehabilitacyjne. – Nasi seniorzy to fajna grupa społeczna. Mają dużą świadomość, duże potrzeby, lubią być zaopiekowani. Chcą mieć coś dla siebie i stąd ten pomysł, żeby przyznać zniżki i rabaty u mnie w gabinecie. A wiem, że dolegliwości bólowe seniorów są duże – mówi Mandzyn.

Kolejnym miejscem, gdzie nowosolanie będą mogli liczyć na upusty, jest salon kosmetyczny Bonita. Właścicielka – Magdalena Małecka – świadczy tam usługi podologiczne i to właśnie na nie w ramach Nowosolskiej Karty Seniora będą rabaty. – Zabiegi podologiczne są skierowane głównie dla osób starszych, które mają duże dolegliwości ze stopami. Te osoby często nawet nie wiedzą, że ktoś taki jak podolog jest. Niekiedy ze swoimi problemami idą do chirurga, który robi więcej szkody niż pożytku, a wiele schorzeń można wyleczyć poprzez zabiegi. Niestety, nie są one tanie, seniorzy nie są zamożni, więc te zniżki im się przydadzą – przyznaje Małecka.

„W biznesie nie chodzi o sam zysk”

– Wielu z nas obserwuje, jak jest w krajach zachodnich – tam jesień życia jest spokojna. U nas nareszcie seniorzy mają coraz większą świadomość, że teraz przyszedł czas dla nich samych. Mają czas dla siebie, mają gdzie wyjść i integrują się – mówi Anna Łozowska. Przyznaje, że pacjenci coraz częściej pytają o kartę seniora, o to, kiedy będą mogli z niej korzystać, dlatego namawia innych przedsiębiorców do włączenia się w akcję. – Każdy, kto prowadzi swoją działalność gospodarczą, stara się mieć pacjentów czy klientów, którzy wracają. Posiadanie takiej karty wiąże się z tym, że jeżeli ktoś z niej skorzystał i ma ulgę, to na pewno wróci – dodaje Anna Łozowska.

Z kolei Ewelina Mandzyn przyznaje, że sama stara się werbować kolejnych uczestników i pyta swoich klientów, jakie miejsca mogłyby dołączyć do akcji. – Mam klientkę, która ma komorę hiperbaryczną, inną, która ma swoją aptekę i sklep medyczny. Wykorzystuję te kontakty, które mam i zachęcam do działania. Lubię działać charytatywnie, nie samą pracą człowiek żyje, ale także w pewnym sensie sprawami społecznymi. Chcemy pokazać, że w biznesie nie chodzi o sam zysk, ale też o coś więcej – podkreśla Mandzyn.
– Cieszą nas niezwykle te pierwsze zgłoszone inicjatywy lokalnych firm. To potwierdza, jak bardzo program NKS był potrzebny dla obu stron programu: odbiorców i oferentów. Działanie programu jest otwarte, czyli każdy usługodawca, sklepikarz, oferent z każdej branży może zgłosić się do programu w dowolnej chwili, oferując też promocje i akcje związane ze świętami, okolicznościami czy „sezonem na daną usługę”. I wielki ukłon, że pomimo pandemii, która rzutuje na gospodarkę, są chętne firmy kierujące się dobrem społecznym, które wychodzą naprzeciw naszym seniorom – mówi Karina Jarosz, naczelniczka Wydziału Spraw Społecznych UM.

Jak dołączyć do programu?

Przedsiębiorca, który chce dołączyć do akcji, musi wypełnić deklarację o przystąpieniu do niej w charakterze partnera z propozycją oferowanych ulg. Wniosek można pobrać na stronie www.nowasol.pl w zakładce Nowosolska Karta Seniora.

Partnerzy programu w swoich materiałach promocyjnych będą mogli zamieszczać informacje dotyczące wspierania NKS. Ponadto na stronie internetowej miasta znajdzie się informacja o udziale w programie i udzielanych zniżkach. Każdy partner karty seniora zostanie oznaczony pinezką na mapie miasta.

Szczegółowe informacje są dostępne pod nr tel. 68 459 03 27. Można też napisać mejla na adres: pozytekpubliczny@nowasol.pl.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content