Ogólniak zmienia swoje oblicze

Razem z wicedyrektorem szkoły Jackiem Michałowiczem przeszliśmy się po remontowanych salach dydaktycznych. W większości prace budowlane zostały już zakończone, a więc mają już odnowione ściany, podłogi, poprowadzone nowe instalacje, w kilku przypadkach są też powiększone.

W pierwszej kolejności zajrzeliśmy do bardzo dużej sali informatycznej, która powstała z dwóch mniejszych klas. Pomieszczenie, w którym urządzone będzie 16 stanowisk dla uczniów i jedno dla nauczyciela, będzie jeszcze przedzielone przepierzeniem.
Kolejne kroki stawiamy na schodach prowadzących na poddasze. Tam finalnie ustawiony będzie teleskop, który zmieni to niezagospodarowane wcześniej miejsce w obserwatorium.

Dużo zmieniło się w salach od fizyki i chemii. W przypadku tej pierwszej w oczy rzucają się wystające z podłogi gniazda, dzięki którym przy niektórych stanowiskach będzie można podłączyć urządzenia elektryczne. Pracownica fizyczna ma też zaplecze, które od części głównej oddzielają przesuwane wzdłuż ściany drzwi. Sala chemiczna składa się z dwóch, a licząc zaplecze do przechowywania chemikaliów to z trzech pomieszczeń. Osobno mamy część do prowadzenia klasycznych lekcji, a osobno laboratorium, w którym staną stoły do prowadzenia doświadczeń oraz dagestorium, czyli specjalna szafa do przechowywania różnych substancji.

Mniej zmian widać w klasie biologicznej i dwóch matematycznych. Każda z nich będzie natomiast ładnie odnowiona i lepiej wyposażona, a w przypadku tych drugich zmieniła się też lokalizacja. Po remoncie licealiści matematyki będą się uczyć na parterze.

– Kończy się główny, budowlany etap projektu. Przed nami montaż przepierzenia, sieci informatycznej oraz wyposażenie sal. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to do końca roku szkolnego projekt będzie zakończony – mówi J. Michałowicz. – A to nie koniec. Przed nami projekt termomodernizacji z wymianą instalacji CO, częściowo elektryki oraz z odświeżeniem korytarzy. Dodając do tego zeszłoroczne oddanie do użytku stadionu lekkoatletycznego można śmiało powiedzieć, że jeszcze nigdy w historii „ogólniak” na przestrzeni tak krótkiego czasu nie przeszedł tak diametralnych zmian w infrastrukturze – dodaje wicedyrektor.
Artur Lawrenc

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Artur Lawrenc

Aktualności, oświata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content