Jak przedsiębiorcy próbują sobie radzić z pandemią, czyli #NowaSolDajeRade

Nowosolscy przedsiębiorcy, broniąc się przed skutkami pandemii koronawirusa, utworzyli grupę, która zachęca do lokalnego patriotyzmu gospodarczego. Członkowie będą wzajemnie promować swoje produkty lub usługi, a cała akcja została opatrzona hasztagiem #NowaSolDajeRade

Działania nowosolskich przedsiębiorców rozpoczęły się spontanicznie. – Obserwowałam sytuację związaną z pandemią koronawirusa w kraju i mieście. Przy okazji pewnego wpisu na Facebooku skontaktowałam się z panem Henrykiem Domereckim z Drabinkowa, który umówił nas na spotkanie z prezydentem Nowej Soli Jackiem Milewskim. Na tym spotkaniu wyszliśmy z różnymi inicjatywami i pomysłami, poprosiliśmy też o wsparcie, a prezydent przekierował nas do Parku Technologicznego Interior. Tam zaopiekowano się nami merytorycznie. Prezes Andrzej Matłoka zorganizował spotkanie, na które zaproszono innych przedsiębiorców, którzy chcieli wziąć udział w akcji – wyjaśnia Katarzyna Nowak z Wafelka i Kulki.

Akcja ma zintegrować środowisko przedsiębiorców z wielu branż. – Nowosolanie postanowili nie stać biernie i przyglądać się szalejącej pandemii. Jest groźna przede wszystkim dla życia i zdrowia ludzi, ale również przyczynia się do zamykania lokalnych biznesów, zwłaszcza tych związanych z obsługą mieszkańców: gastronomia, turystyka, drobne usługi czy branża eventowa – mówi Łukasz Rut z Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej, koordynator projektu.

Katarzyna Nowak przyznaje, że przedsiębiorcy chcą zawalczyć o siebie i swoją lokalną działalność. – Nowa Sól do tej pory prężnie się rozwijała i była bardzo atrakcyjna pod względem gospodarczym, a my chcemy to utrzymać. Liczymy, że mieszkańcy zainteresują się naszą akcją. Chcemy być wizytówką naszego miasta dla innych miejscowości – dodaje właścicielka Wafelka i Kulki.

Przedstawiciele przedsiębiorstw ustalili, że wzajemnie rozpropagują swoje produkty i usługi, a swoją ofertę połączą z ofertą innych firm, tym samym promując lokalny patriotyzm. W inicjatywie ważną rolę odgrywają też mieszkańcy, bo dzięki kupowaniu na miejscu mogą utrzymać wiele miejsc pracy, a to pozwoli zarabiać właśnie mieszkańcom miasta. – Bardzo prosty mechanizm, który w czasach pandemii i ograniczeń w podróżowaniu szczególnie zyskuje na sile – dodaje Rut.

Wybuch pandemii koronawirusa pokazał, że wszystko może się zmienić w jednej chwili. Wiele przedsiębiorstw upadło. – Musimy działać. Nie patrzymy na to, że Nowa Sól jest małym miastem. Liczy się potencjał, a my mamy bardzo duży – mówi Nowak.

W mieście jest wiele biznesów, które powstały niedawno i tych, które mają już doświadczenie na rynku. Takie połączenie starego z nowym wzmocni działanie grupy. Katarzyna Nowak przyznaje również, że członkowie mają wiele pomysłów, które są w zalążkach. Przedsiębiorcy otrzymują mnóstwo wsparcia od mieszkańców, którzy dzielą się z nimi chociażby dobrym słowem.

Właściciele firm z pomocą Parku Technologicznego Interior przeprowadzili ankietę internetową, w której zapytali, co mieszkańcy sądzą o akcji. To właśnie internauci wskazali hasło promujące lokalny patriotyzm i wybrali #NowaSolDajeRade. Tym hasłem podpisują swoją ofertę, to swego rodzaju znak rozpoznawczy „Made in Nowa Sól”. – Przedsiębiorcy już stosują ten znak. Do tego samego zachęcają mieszkańców: jeśli skorzystali z usług lokalnego biznesu i są zadowoleni, niech to opiszą na swoich kontach społecznościowych, sygnując tym hasłem. Dzięki temu powstanie baza lokalnych usług i produktów. Będzie można pomóc lokalnym firmom utrzymać źródło dochodu dla nich i ich pracowników w tych trudnych czasach – mówi Łukasz Rut.

W Lesznie powstała miejska inicjatywa Strefa Biznesu. Nasi lokalni przedsiębiorcy chcą, by i w Nowej Soli powstało coś podobnego. – Przeprowadzalibyśmy tam różne warsztaty, konferencje, dzielilibyśmy się pomysłami. Taka inicjatywa byłaby dużym wsparciem, bo wspólnie stworzylibyśmy obraz tego, w którym kierunku działać. Musimy zawalczyć o Nową Sól i nawzajem będziemy się bronić – dodaje na koniec Katarzyna Nowak.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content