300+ wypłaci ZUS. Wnioski można składać tylko elektronicznie

W tym roku wnioski o świadczenie z programu Dobry Start będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada. Tylko drogą elektroniczną

Od 1 lipca nastąpiła zmiana. Świadczenie Dobry Start przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a nie jak dotąd poszczególne samorządy.

Agata Muchowska, rzeczniczka regionalna ZUS w Zielonej Górze, mówi, że w ubiegłym roku takie świadczenie otrzymało ponad 4,5 mln dzieci. Przeszło 40 proc. wniosków o pomoc było składanych w formie papierowej. To generowało niepotrzebną biurokrację i koszty. – Pieniądze można było wcześniej otrzymać w gotówce, teraz natomiast – jedynie w postaci przelewu. Zmiany pozwolą zredukować koszty obsługi świadczenia – mówi Muchowska.

Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie elektronicznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub przez serwisy internetowe niektórych banków. Również zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.

– Samo świadczenie zostanie wypłacone wyłącznie na rachunek bankowy. Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS udostępnił specjalny kreator wniosków o świadczenia z programu Dobry Start. Pomoże uniknąć błędów przy staraniu się o wsparcie. Pracownicy ZUS we wszystkich placówkach będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+ – zapewnia rzeczniczka regionalna ZUS w Zielonej Górze.

Pomoc w wypełnianiu wniosków będzie można uzyskać także w wybranych placówkach Poczty Polskiej i KRUS. Dodatkowo pracownicy ZUS i MOPS w Nowej Soli zapraszają 9 lipca w godz. 10.00-13.00 na dyżur, który odbędzie się w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Staszica. Wspólnie postarają się odpowiedzieć na wszystkie pytania dotyczące Dobrego Startu. 

Składając wniosek, trzeba pamiętać o tym, żeby mieć ze sobą dane dzieci (w tym PESEL); informacje o szkołach, do których dzieci uczęszczają; numer rachunku bankowego; dowód osobisty; aktualny adres e-mail i orzeczenie o niepełnosprawności (jeśli jest taka potrzeba).

Wniosek o wsparcie mogą złożyć rodzice (bez względu na dochody) dzieci do 20. roku życia lub 24. (w przypadku dzieci niepełnosprawnych). – Wsparcie przysługuje na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach i innych placówkach edukacyjnych – wylicza Agata Muchowska.

Więcej informacji na temat programu Dobry Start można znaleźć na stronie zus.pl, w dni robocze (8.00-15.00) dzwoniąc pod nr 22 290 22 02 oraz we wszystkich placówkach ZUS.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mariusz Pojnar

Aktualności, kronika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content