Miasto przejmie ulicę Głogowską. To ułatwi przebudowę

Pod koniec listopada prezydent Jacek Milewski spotkał się z mieszkańcami ulicy Głogowskiej, która za nieco ponad rok zmieni zarządcę. Dzięki temu łatwiej będzie o konieczną przebudowę. – Mieszkańcy przekazali nam swoje uwagi, część z nich z pewnością uwzględnimy – zapowiada prezydent

Ulica Głogowska znajduje się teraz pod nadzorem Zarządu Dróg Wojewódzkich. Kilka lat temu, kiedy nie było jeszcze obwodnicy południowej i drogi przez strefę gospodarczą, to głównie przez tę ulicę przejeżdżały ciężarówki z towarem. Z czasem traciła na znaczeniu.

– Obecnie, kiedy przedłużamy drogę przez strefę i województwo przy udziale naszego miasta wybuduje trzeci etap obwodnicy południowej, staje się jasne, że Głogowska całkowicie straci funkcję drogi tranzytowej – przekonuje prezydent Jacek Milewski. I dodaje: – Tym samym nie ma potrzeby, aby miała status drogi wojewódzkiej. Przejmiemy Głogowską, a droga biegnąca przez strefę znajdzie się pod opieką Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Mieszkańcy Starego Żabna wiele lat zabiegali o kompleksowy remont ulicy. Przeszkodą w realizacji inwestycji był brak pieniędzy. Jest jednak duża szansa na przebudowę jezdni.

– Podpisaliśmy porozumienie z lubuskim urzędem marszałkowskim, na mocy którego po dokończeniu drogi strefowej od 1 stycznia 2024 r. wymienimy się wspomnianymi drogami. W międzyczasie dostaliśmy upoważnienie do rozpoczęcia prac dokumentacyjnych na przebudowę Głogowskiej. Czeka nas jeszcze poszukiwanie funduszy na to zadanie – dopowiada Milewski.

Miasto już rok temu poinformowało zainteresowanych mieszkańców o porozumieniu z urzędem marszałkowskim i planach remontu Głogowskiej. – Umówiliśmy się wtedy, że spotkamy się ponownie, kiedy będziemy mieli wstępną koncepcję przebudowy drogi – podkreśla gospodarz Nowej Soli. – Słowa dotrzymaliśmy. Projektanci opowiedzieli o tej inwestycji. Mieszkańcy przekazali nam swoje uwagi, część z nich z pewnością uwzględnimy – zapowiada Milewski.

Miasto planuje uzyskać pozwolenie na budowę do czerwca 2024 r. i pozyskać dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg Lokalnych. Wstępny kosztorys opiewa na kwotę bagatela 20-25 mln zł. To sporo, zwłaszcza że czasy na inwestowanie są trudne. Nie można wykluczyć, że urzędnicy podzielą to zadanie na dwa etapy. W planach jest ścieżka rowerowa wydzielona z części jezdni, nowa kanalizacja deszczowa, wymiana chodników i oświetlenia. Droga nie zostanie jednak poszerzona, dlatego nie trzeba będzie płacić odszkodowań za zabrane nieruchomości ani wykupywać gruntów. Urzędnicy rozwiali tym samym obawy mieszkańców, którzy bali się wywłaszczenia. Na drodze pojawi się znak zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych, z wyjątkiem dostaw do sklepów.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content