II Bieg Rekruta

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im Leszka Kołakowskiego po raz drugi zorganizował Bieg Rekruta

Tradycyjnie honorowy patronat nad imprezą objął burmistrz Kożuchowa Paweł Jagasek, który to ufundował trzy statuetki dla najlepszych drużyn. Tegoroczna edycja biegu była wyjątkowa ze względu na przypadającą w tym roku setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. „Bieg dla niepodległej” – tak brzmiało motto przewodnie towarzyszące imprezie.

Bieg odbył się na terenie byłego kożuchowskiego poligonu wojskowego oraz toru motocrossowego w Mirocinie Dolnym. W rozgrywkach udział wzięło pięć drużyn uczniowskich reprezentujących szkoły ponadgimnazjalne powiatu nowosolskiego. Mowa tu o przedstawicielach Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk”, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 „Spożywczak” z Nowej Soli, Zespołu Szkół nr 1 z Nowego Miasteczka oraz kożuchowskiej „piątki” (dwie drużyny).

Gospodarze Biegu Rekruta przygotowali szereg atrakcyjnych i zróżnicowanych konkurencji, w których można było wykazać się zarówno kondycją fizyczną, orientacją w terenie, jak i umiejętnościami z zakresu choćby pierwszej pomocy przedmedycznej. Całość inicjatywy polegała na pokonaniu dystansu około 5 km oraz wykonaniu zadań napotkanych po drodze do mety, tj.: rzut granatem, strzał do celu, ewakuacja rannego, RKO, przenoszenie skrzyni z amunicją, założenie odzieży ochronnej, pokonanie toru przeszkód, czołganie się z bronią oraz odnalezienie ukrytego przedmiotu. Punktowany był czas realizacji zadań w ramach biegu oraz poprawność i precyzja wykonania poszczególnych działań.

W efekcie pojedynku drużyn wyłonione zostały trzy najlepsze zespoły: I miejsce zajął „Elektryk”, II ZSP 5 z Kożuchowa, a III przypadło „Spożywczakowi”.
Imprezę wspierali żołnierze z 11. Batalionu Remontowego z Żagania, którzy nie tylko uświetnili swoją obecnością imprezę, lecz przede wszystkim towarzyszyli młodzieży przy konkurencjach sprawnościowych i wspierali działania logistyczne. Po uroczystym wręczeniu statuetek dla najlepszych drużyn zorganizowane zostało wspólne ognisko.

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content