Wykonawca ścieżek wybrany

Drugi przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane wygrała firma, która brała udział również w pierwszym podejściu, mianowicie Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego z Głogowa. Zaproponowana kwota 16,9 milionów złotych mieści się w budżecie partnerów projektu, a więc będzie można z wykonawcą podpisać umowę.

– Cieszymy się, że wygrała firma, która ma dobre notowania, która na rynku jest już od dawna – mówi Waldemar Wrześniak, starosta powiatu nowosolskiego, lidera prowadzącego inwestycję.

Przypomnijmy, ścieżka rowerowa będzie miała ponad 48 kilometrów i zacznie się przy granicy z powiatem żagańskim – w Stypułowie w gminie Kożuchów i dalej poprowadzi przez Nową Sól, gminę wiejską Nowa Sól i Otyń, aż do Sławocina w gminie Kolsko, czyli krańca naszego powiatu od strony powiatu wolsztyńskiego.

Trakt rowerowy zastąpi nieczynną od kilkunastu lat linię kolejową 371, która prowadziła z Żagania do Wolsztyna. Wzmocnione podłoże ścieżki będzie pokryte asfaltem, w miejscach o zbyt wysokim nasypie będą wykonane obniżenia lub zainstalowane barierki, a w siedmiu punktach powstaną miejsca odpoczynku: w Stypułowie, Ciepielowie, Bobrownikach, Stanach, Kolsku i dwa w Nowej Soli. – Dziś jesteśmy jeszcze w końcowym etapie procesu likwidacyjnego linii kolejowej nr 371. Decyzję taką podejmuje Minister Transportu. W PKP PLK i PKP SA, którzy są właścicielami gruntów i środków trwałych, trwa etap podjęcia decyzji o zamiarze likwidacji linii oraz przygotowania inwentaryzacji majątku, który ma być przekazany powiatowi. Naszym sukcesem jest, że w bardzo krótkim czasie udało się na szczeblu centralnym doprowadzić do wykreślenia odcinka linii międzynarodowego korytarza transportowego od Żagania do Nowej Soli oraz wykreślenia linii z wykazu linii państwowych – mówi W. Wrześniak.

W kolejnych ruchach to PKP musi złożyć do Ministerstwa Transportu wniosek o wydanie zgody na likwidację linii. Jednocześnie PKP na naszą prośbę będą wnioskować o skrócenie procedury z trzech do jednego miesiąca. PKP zadeklarowały, że do stycznia 2018 zajmie się zarówno inwentaryzacją linii, jak i jej demontażem.

– Ważnym elementem naszego projektu jest niewątpliwie możliwości odnowienia zabytkowego mostu kolejowego na Odrze w Stanach. Most zabezpieczymy, odmalujemy i zamontujemy na nim oświetlenie – przypomina W. Wrześniak.
Budowa ścieżek rowerowych, jako element gospodarki niskoemisyjnej, finansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości 11,1 miliona złotych. Pozostała część z 17 mln zł przypada na partnerskie gminy, tj. Kożuchów, Otyń, Nową Sól Miasto, gminę wiejska Nowa Sól, Kolsko i Powiat Nowosolski.  

W tym roku wykonawca PBD z Głogowa będzie musiał przygotować projekt budowlany ścieżek. Realizacja zacznie się w 2018 roku, a zakończy do października roku 2019.
Artur Lawrenc

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Artur Lawrenc

Aktualności, oświata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content