Poznaj swoje europejskie prawa konsumenckie

Twój bagaż został zgubiony lub zniszczony przez zagraniczną linię lotniczą? Niemiecki sklep internetowy nie przysłał zamówionej sukienki? A może czeski sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji zepsutego aparatu fotograficznego? Dowiedz się, co zrobić w takiej sytuacji

Powiatowy rzecznik konsumentów zaprasza na spotkanie z przedstawicielami Europejskiego Centrum Konsumenckiego. – Po pierwsze, coraz więcej podróżujemy. Po drugie – kupujemy przez internet i nie zawsze zdajemy siebie sprawę, że sprzedawca ma swoją siedzibę poza Polską. Dopiero gdy podczas transakcji pojawiają się problemy, zastanawiamy się, co można z tym zrobić. Dlatego warto znać swoje prawa – przekonuje Katarzyna Kwiatkowska, powiatowy rzecznik konsumentów.

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) obejmuje 30 centrów we wszystkich 27 państwach członkowskich UE, a także Islandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Celem działania ECC jest udzielanie porad konsumentom w sprawach transgranicznych – bezpłatnie i w sposób pozasądowy.

– Podczas spotkania w nowosolskiej bibliotece konsumenci z Nowej Soli będą mogli poznać swoje prawa dotyczące podróży lotniczych, podróży kolejowych, podróży autokarowych czy zakupów transgranicznych – informuje Kwiatkowska.

Dowiedzą się także, kiedy i jak mogą skorzystać z darmowej pomocy prawnej Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) należącego do sieci ECC.

Spotkanie odbędzie się we wtorek 30 listopada o godz. 17.00 w Galerii pod Tekstem Miejskiej Biblioteki Publicznej w Nowej Soli.

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mariusz Pojnar

Aktualności, kronika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content