Blisko przebudowy kolejnych dróg na „Odrze”

Pięć firm chce przebudować drogi wewnętrzne na terenie dawnej fabryki nici „Odra”, dwie z nich zaproponowały cenę, na którą stać miasto. Sześć firm zgłosiło się do przetargu na budowę łącznika ulic Topolowej i Towarowej. Urzędnicy sprawdzają teraz oferty

To zupełnie inne miejsce niż jeszcze kilka lat temu. Przynosiło wstyd, a teraz bez problemu można tu zaprosić znajomych z innych miast na spacer. Mowa o dawnej potędze – fabryce nici. Nie wszystko jednak jest idealnie, bo trzeba jeszcze przebudować część dróg. Miasto dostało na to zadanie prawie 3,3 mln z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W przetargu najniższa oferta wyniosła 4,48 mln zł, a najwyższa blisko 9 mln zł!

Urzędników czeka teraz żmudna robota, muszą sprawdzić łącznie pięć propozycji pod względem formalnoprawnym.

– W samorządzie kompleksowe podejście w planowaniu działań jest zawsze wartością dodaną – komentuje prezydent Jacek Milewski. – Chcemy dokończyć rewitalizację na terenie dawnej fabryki nici „Odra”. Prace budowlane już tam się zakończyły, do końca czerwca wyposażymy Wieżę Ciśnień Społecznych i Gospodarczych, aby pokazać ją nowosolanom. Do pełni szczęścia brakuje nam dokończenia przebudowy dróg wewnętrznych na „Odrze”. W środę 31 maja otworzyliśmy przetarg na to zadanie. Wszystko wskazuje na to, że będzie pozytywne rozstrzygniecie, bo dwie oferty od firm są poniżej kosztorysu. Za rok inwestycja będzie gotowa – podkreśla Milewski.

Miasto zrobiło też kolejny krok w kierunku budowy łącznika pomiędzy ulicami Towarową i Topolową i dalej do skrzyżowania z drogą przez dawną fabrykę nici wraz z budową oświetlenia. Wpłynęło sześć propozycji od firm, które zażyczyły sobie za usługi od 6,32 mln do ponad 9 mln zł. I w tym przypadku urzędnicy muszą starannie obejrzeć wszystkie papiery. Na tę inwestycję miasto otrzymało ponad 2,8 mln zł rządowego wsparcia. Wybrana firma ma rok na realizację zadania (od dnia podpisania umowy).

– W tym przetargu pojawiła się jedna oferta zbliżona do kosztorysu – wyjaśnia Jacek Milewski. – Przez najbliższe dwa, trzy tygodnie skrupulatnie ją sprawdzimy. Jeżeli z różnych przyczyn nie będziemy w stanie podpisać umowy z firmą, która złożyła najtańszą ofertę – przetarg na pewno zostanie powtórzony.

Na łącznik najbardziej czekają mieszkańcy Starego Żabna. I trudno być zaskoczonym. Zjednoczenia na całym odcinku jest ulicą jednokierunkową, próbując dostać się na pływalnię i halę muszą objechać miasto ul. Wojska Polskiego. Alternatywą jest uciążliwy przejazd jednokierunkowymi ulicami Muzealną, Wróblewskiego i Gimnazjalną. Jest jednak na to bardzo dobry sposób. Przy okazji rewitalizacji fabryki nici zmodernizowano osiową drogę od ulicy Wrocławskiej do wyjazdu na drugą stronę „Odry” na ulicy Topolowej. I właśnie w tym miejscu połączy się z ulicą Towarową. To idealna trasa dla Starego Żabna.

W planach jest 546 metrów drogi, kanalizacja deszczowa i ciąg pieszo-rowerowy. Kolejnym argumentem za łącznikiem Towarowej i Topolowej są dodatkowe miejsca postojowe – ułatwią parkowanie przy hali i pływalni.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content