Czy certyfikaty są pomocne podczas procesu rekrutacyjnego? [ARTYKUŁ SPONSOROWANY]

Na współczesnym rynku pracy liczą się przede wszystkim doświadczenie oraz praktyczne umiejętności. To właśnie na te kwestie rekruterzy zwracają szczególną uwagę, ale są też inne istotne czynniki w procesie rekrutacji. Jednym z nich są certyfikaty – to ważne uzupełnienie CV, choć ich znaczenie jest często przeceniane. Czy rzeczywiście jest to dobry sposób na wyróżnienie się na tle pozostałych kandydatów? Jak skutecznie wykorzystać certyfikat podczas rekrutacji?

Czy certyfikat zwiększa szanse na otrzymanie pracy?

Certyfikat jest certyfikatowi nierówny – podczas gdy niektóre są niezwykle cenne i znacząco zwiększają szansę na otrzymanie pracy, inne nie wnoszą większej wartości do CV. Wszystko zależy od tego, kto wydaje dokument i jaki zakres czynności trzeba wykonać, by go otrzymać. Różnice są ogromne, a specjaliści od rynku pracy coraz częściej mówią o zjawisku powolnego spadku znaczenia certyfikatów. Po prostu jest ich na tyle dużo, że trudno zweryfikować, które dokumenty są rzeczywiście wartościowe.

Nie należy jednak ulegać panice i całkowicie rezygnować z kursów czy szkoleń. To wciąż doskonałe źródło wiedzy, a do tego okazja do rozwinięcia umiejętności i zdobycia nowego doświadczenia. Przed pójściem na kurs warto przeczytać jego program oraz zapoznać się z opiniami dotychczasowych uczestników. W przypadku innych rodzajów certyfikatów (np. zawodowych, językowych) proces ich uzyskania jest z reguły trudniejszy, przez co mają one większe znaczenie w oczach rekrutera. Pamiętaj też o możliwości pracy zdalnej – praca w Zielonej Górze na GoWork.pl jest dostępna także dla osób spoza tego miasta, o ile pracodawca oferuje możliwość home office.

Certyfikaty językowe – czy warto je mieć?

Certyfikaty językowe potwierdzają znajomość języka obcego na wysokim poziomie. Są niezbędne w przypadku osób, które na co dzień muszą pracować z zagranicznymi zespołami lub klientami. Zresztą większość firm wymaga dobrej znajomości języka angielskiego. Kandydaci rzadko kiedy mogą pochwalić się certyfikatem językowym – to koszt rzędu kilku tysięcy złotych, ale opłaca się go ponieść.

Wielu rekruterów sceptycznie podchodzi do kandydatów bez certyfikatu językowego, a dokument rzeczywiście znacząco zwiększa szansę na znalezienie zatrudnienia. Jeśli chcesz go wyrobić, to wybierz zaufaną firmę, która cieszy się dobrą reputacją. Wystawcą może też być uniwersytet, choć certyfikaty językowe z polskich uczelni cieszą się zaufaniem jedynie na rodzimym rynku pracy.

Jak wpisać certyfikat do CV?

Rubryka z certyfikatami powinna być relatywnie wysoko, pod sekcją z doświadczeniem zawodowym oraz umiejętnościami. Warto wpisać do niej dwa lub trzy najważniejsze dokumenty. Jeśli będzie ich za dużo, to rekruter może się łatwo pogubić. Za każdym razem podaj pełną nazwę certyfikatu oraz jego wystawcę. Możesz też dopisać kilka zdań o tym, jak udało się go zdobyć, o ile uważasz, że wyjaśnienie pozwoli Ci wykazać się profesjonalizmem. Jeśli masz bogate CV, to wybierz certyfikaty pod kątem ogłoszenia – zostaw tylko te, które wiążą się z wymaganiami pracodawcy!

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content