Bytomski kibic ma dobre serce. Ponad stu z nich też nowe koszulki

– Wątpię, żeby jakikolwiek klub w miesiąc sprzedał ponad sto koszulek w pięciotysięcznej gminie, gdzie – pamiętajmy – nie każdy interesuje się piłką nożną. To jest megawynik. Według mnie to akcja, której nie powstydziłby się klub z piłkarskiej elity – skacze z radości pod sufit Piotr Michalewicz, wiceprezes Odry Bytom Odrzański, pomysłodawca akcji crowdfundingowej, której pogratulował choćby Michał Pol, szef „Przeglądu Sportowego”

Crowdfunding to forma finansowania różnego rodzaju projektów przez społeczność, która już jest albo dopiero zostanie wokół nich zorganizowana. To nowość na lokalnym rynku sportowym.

Każda osoba, która dokona wpłaty minimalnej od kwoty 20 zł, może umieścić swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy na naszym trzecim komplecie strojów. Wszystkie wasze wpisy znajdą się właśnie w polu, które oznaczone jest jako „twoje imię”. (…) wszystkie osoby, które wpłacą, zostaną tam umieszczone. A ten, kto wpłaci 99 zł, dodatkowo otrzyma koszulkę z dowolnie wybranym przez siebie numerem” – ogłosił ponad dwa miesiące temu na Facebooku wiceprezes Odry Piotr Michalewicz.

Wtedy wielu zastanawiało się, co to za akcja. Inni pukali się w czoło mówiąc, że to nie wyjdzie.

Nic bardziej mylnego, choć w Polsce wcześniej nikt tego nie robił. – Widziałem kiedyś trzecioligową drużynę z Hiszpanii, która ratowała się przed bankructwem i wymyśliła taki sposób, żeby podreperować swoje finanse. To był klub o dużo większych zasięgach, tam praktycznie cała koszulka wypełniła się wpisami. Stamtąd to przechwyciłem i poszło. Poprzez portale społecznościowe wielu nam gratulowało tej akcji, choćby redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego” Michał Pol – cieszy się Michalewicz.

Mobilizacja w ostatnim tygodniu

Oficjalnie poprzez portal Wspieram.to udało się pozyskać ponad 11 tys. – Ale akcję zamknęliśmy z 12 tys. Już po jej zamknięciu zgłosiło się siedem-osiem osób, którym bardzo zależało, żeby jeszcze dopłacić. Wyszliśmy im naprzeciw i dopisaliśmy ich do listy – opowiada Michalewicz. To powoduje, że na koszulkach łącznie znajdzie się 160 wpisów osób, które wsparły Odrę.

JEŚLI CHCESZ PRZECZYTAĆ WIĘCEJ, KUP E-WYDANIE „TYGODNIKA KRĄG”

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mariusz Pojnar

Aktualności, kronika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content