Eksperci chwalą nowe logo Dozametu. „Lepszy rebranding niż w Bordeaux”

– Biorąc pod uwagę jakość graficzną, w Nowej Soli spróbowali zrobić krok do przodu – ocenia serwis Polskielogo.net. – Porównanie do francuskiego Bordeaux czy innych dużych marek to dla nas wyróżnienie – komentuje wiceprezes Dozametu Damian Stopa

Strona Polskielogo.net jest „poświęcona znakom polskich klubów i organizacji sportowych – czytamy w opisie serwisu. – Powstała w celu pokazania polskiego sportu przez pryzmat nie tylko wyników, ale jego plastycznej, symbolicznej strony”.

W jednym z poprzednich wydań „Tygodnika Krąg” napisaliśmy, że Dozamet Nowa Sól pokazał swoje nowe logo. Jest nowoczesne, choć nawiązuje do klasycznego sprzed kilkudziesięciu lat.

Na początku ub. tygodnia na FB Polskielogo.net ukazał się wpis dotyczący powrotów klubów do historycznych znaków.

„W ostatnich tygodniach FC Girondins de Bordeaux, Stal Stalowa Wola PSA, Gil Vicente Futebol Clube, MKP Arka Nowa Sól i Jaworzanka 1946 Jawor poinformowały o powrocie do historycznych herbów lub nazwy (Nowa Sól, Jawor). Czy te rebrandingi można uznać za udane?” – pytają autorzy serwisu.

I odpowiadają: „Od strony budowy marki klubu na bazie sentymentu pokolenia kibiców – z pewnością tak. Biorąc pod uwagę jakość graficzną, tylko w Nowej Soli spróbowali zrobić krok do przodu. W przypadku Bordeaux i Stali podjęte wcześniej próby rebrandingu okazały się nietrafione i władze pod naciskiem kibiców wróciły po kilku miesiącach do wersji akceptowanych przez tychże fanów. A w Jaworze szachownica podobno nawiązuje do herbu powiatu, choć kompozycja z niebieskim otokiem przywodzi na myśl kopię znaku HNK Hajduk Split…”.

– Dla nas te słowa są miłym zaskoczeniem, bo tak naprawdę Polskielogo.pl analizuje loga i rebrandingi na całym świecie i porównanie do francuskiego Bordeaux czy innych dużych marek to dla nas wyróżnienie – podkreśla Damian Stopa, wiceprezes Dozazmetu. – Nie chcieliśmy, żeby to logo było szablonowe. Miało być nowoczesne, a jednocześnie nawiązywać do barw, tradycji. Cieszy nas też to, że dostaliśmy mnóstwo pozytywnych sygnałów od kibiców. To logo im się po prostu podoba – dodaje.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mateusz Pojnar

Aktualności, sport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content