Polsko-niemieckie znakowanie ścieżek rowerowych

Znakowanie tras przeprowadzono w ramach projektu „Dziedzictwo kulturowe na pograniczu polsko–niemieckim – rowerem przez powiat nowosolski

– Ścieżki rowerowe to ważny temat dla zarządu powiatu nowosolskiego – nie kryje Katarzyna Dzieńdziura, naczelniczka Wydziału Inwestycji, Funduszy Pomocowych i Promocji. – Ścieżka Kolej na Rower przebiega przez cały powiat i stanowi podstawę do naszych kolejnych działań. Od jej użytkowników wiemy, że jest prosta i świetnie się po niej jeździ.

Przy wielokrotnym użytkowaniu rowerzysta chciałby jednak, żeby było ciekawiej, dlatego w 2020 r. przy ścieżce stanęły tablice z kodami QR, które proponują alternatywne trasy rowerowe zamiast standardowych ścieżek i szlaków. Pokazują „szerszy pas” wokół ścieżki Kolej na Rower. Jedziemy wtedy lasem i piaskiem i korzystamy z nawierzchni szutrowej, czyli troszkę bardziej się męczymy. Ale za to mamy pewne urozmaicenie naszych rowerowych wypraw – zaznacza Dzieńdziura.

Ułatwiamy życie rowerzystom

Kolejnym krokiem było oznakowanie wspomnianych 140 kilometrów tras alternatywnych przez młodzież z Polski i Niemiec, która niedawno wybrała się na wspólną wycieczkę rowerową, aby ocenić efekty swojej współpracy. – Młodzież oznakowała miejsca, w których rowerzysta musiałby podjąć decyzję, jak jechać zgodnie z planowaną trasą . Nie znakujemy całej alternatywnej trasy, ale tam, gdzie jest rozjazd i wątpliwość, gdzie pojechać dalej. Nie każdy musi przecież korzystać z map lub kodów QR – wyjaśnia Dzieńdziura. – Młodzież wybrała 10 najatrakcyjniejszych tras. Prace przy znakowaniu jeszcze trwają, aby były gotowe w marcu – na nowy sezon rowerowy.

Przypomnijmy. W pierwszym półroczu odbyły się polsko– niemieckie warsztaty, podczas których młodzież zapoznała się formami znakowania szlaków turystycznych i sposobami ich oznakowania. Omówiono też wybrane trasy rowerowe wokół drogi rowerowej Kolej na rower.

Wicestarosta Wrześniak: Stawiamy na rower

– Oznakowanie ponad 140 km tras rowerowych to trzeci etap naszych działań związanych z rozwojem i uatrakcyjnieniem dróg rowerowych w naszym powiecie – ocenia wicestarosta Waldemar Wrześniak. – Pierwszy etap to wybudowanie ścieżki rowerowej Kolej na Rower o długości ok. 48 km. Drugi etap miał uatrakcyjnić trzon główny ścieżki o 20 tras alternatywnych na terenie pięciu gmin powiatu, które wzbogaciły potencjał turystyczny tego terenu. Trzeci to oznakowanie części tras dodatkowych tak, aby turyści i rowerzyści mieli informacje w terenie o ich przebiegu. W przyszłości czeka nas oznakowanie pozostałych tras. Budujemy także 12-kilometrową rowerostradę z Otynia do Zatonia łączącą powiat z siecią ścieżek zielonogórskich, a w planach jest realizacja kolejnych ścieżek do Bytomia Odrzańskiego i Siedliska – zapowiada Wrześniak.

I dodaje: – W ramach integracji młodzieży polsko-niemieckiej odbyło się spotkanie, które polegało na prezentacji oznakowanych tras rowerowych w ramach projektu. Młodzież podczas rajdu rowerowego mogła zobaczyć oznakowanie tras w terenie i ocenić ich czytelność z punktu widzenia rowerzysty – uzupełnia wicestarosta.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content