Droga na południe praktycznie gotowa

Kiedy będzie przejezdna droga powstająca w południowej strefie przemysłowej? – pytają czytelnicy „Kręgu”. Odpowiadamy: jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego, to w połowie kwietnia, czyli dwa miesiące szybciej, niż planowało miasto

Znaki pionowe już ustawiono, podobnie jak tablice informacyjne. To konieczność, bo nowa droga nie łączy się z trasą S3. Trzeba zapamiętać, że poruszając się tędy do ronda Województwa Lubuskiego będzie można wybrać trzeci zjazd na rondzie i pojechać prosto na „trójkę” w kierunku Zielonej Góry.

Prace ruszyły w czerwcu zeszłego roku, miały potrwać rok. – Wszystko wskazuje na to, że nową drogą pojedziemy szybciej niż planowaliśmy, prawdopodobnie w połowie kwietnia – mówi prezydent Jacek Milewski. – Do wykonania jest głównie oznakowanie poziome jezdni i ścieżki rowerowej, ale zimowa pogoda niestety skutecznie blokuje te prace. Ponadto firmie Strabag pozostały jeszcze drobne roboty wykończeniowe. Za kilka tygodni planujemy odbiór tej ważnej dla rozwoju miasta inwestycji.

Przypomnijmy. Budowa trzeciego etapu ulicy Dolnośląskiej, łączącej rondo Województwa Lubuskiego z drogą wojewódzką nr 292, ma bardzo duże znaczenie dla układu komunikacyjnego Nowej Soli. Dzięki tej inwestycji prosto ze strefy dojedziemy do węzła Nowa Sól Południe, bez konieczności korzystania z ulicy Głogowskiej. Ta droga wyprowadzi też ruch pojazdów ciężkich z dzielnicy Stare Żabno (z wyjątkiem zaopatrzenia sklepów).

Cała droga od strony Wolsztyna będzie obsługiwana przez obwodnicę południową, na dokończenie której województwo otrzymało wsparcie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i od naszego miasta. Z kolei od strony południowej auta z Głogowa, a nawet z Wrocławia nie będą już musiały kierować się do węzła Nowa Sól Zachód, a pojadą w stronę węzła Nowa Sól Południe.

Jest jeszcze jeden duży plus tego rozwiązania. To łatwiejszy dojazd do firm w południowej części miasta, bez potrzeby wjazdu od strony Głogowa i Bytomia Odrzańskiego. To skrót do drogi S3, bez poruszania się obwodnicą południową. Budowa trzeciego etapu drogi na południe i trzeciego etapu obwodnicy Nowej Soli spowodują, że od strony zachodniej miasto otoczy połowa ringu, który mocno usprawni komunikację Inwestycja zamknie się w kwocie 9,6 mln zł, z czego 80 proc. pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Nawierzchnię drogi wykonano z mieszanki mineralno-asfaltowej. Będzie można skorzystać z chodnika o szerokości 1,5 metra o nawierzchni z kostki betonowej oraz odcinka dwukierunkowej ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 metra z nawierzchni bitumicznej.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content