Majster pomoże seniorom Start programu już we wrześniu

W miniony piątek prezydent Jacek Milewski podpisał umowę z nowosolską firmą, która będzie świadczyć usługi tzw. złotej rączki. Majster wyręczy seniorów w drobnych naprawach technicznych. Program ruszy od września, wnioski od seniorów zainteresowanych usługą będą  przyjmowane w urzędzie od 28 sierpnia

Program Majster dla Seniora powstał w odpowiedzi na oczekiwania i apele mieszkańców i jest jednym z działań podjętej i realizowanej przez miasto Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych. Skierowany jest do seniorów, którzy ukończyli 60. rok życia i są mieszkańcami Nowej Soli. Warto jednak zaznaczyć, że dokumentem uprawniającym do bezpłatnych usług naprawczych jest Nowosolska Karta Seniora. W danym roku kalendarzowym będzie można wnioskować do urzędu o darmową realizację maksymalnie trzech usług. Limit trzech usług przysługuje na kartę seniora, nie na gospodarstwo domowe, co oznacza, że małżeństwo mieszkające pod jednym dachem w danym roku może skorzystać z podwójnej liczby usług.

Pomoc dla samotnych

Domowym majsterkowaniem zajmie się nowosolska firma Usługi Remontowo-Budowlane Marek Wiśniewski. – To kolejny krok w stronę poprawy jakości życia naszych seniorów, których z roku na rok żyje w mieście coraz więcej – przekonuje Karina Jarosz, wiceprezydent Nowej Soli ds. społecznych. – Osoby w wieku dojrzałym zgłaszały nam potrzebę stworzenia tego programu, bo nie zawsze radzą sobie z drobnymi naprawami technicznymi. To duża uciążliwość zwłaszcza dla seniorów samotnych i zależnych od swoich bliskich. Osoba, która wygrała konkurs ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku w świadczeniu usług remontowo-wykończeniowych. To było zresztą jednym z kryteriów wyboru wykonawcy – zaznacza wiceprezydent Jarosz.

Program ruszy od września, ale wnioski od seniorów zainteresowanych usługą majstra, będą  przyjmowane w urzędzie miejskim od 28 sierpnia.

– Majster będzie miał dwa tygodnie na realizację zadania, od momentu przekazania mu zlecenia, a nie od daty złożenia wniosku przez seniora – doprecyzowuje Tomasz Czerwoniak, z wydziału spraw społecznych, koordynator programu Majster dla Seniora. – Jeśli będzie dużo zamówień, to ten termin zostanie wydłużony o kolejny tydzień. Szczerze mówiąc, spodziewamy się, że na początku realizacji programu tzw. pocztą pantoflową rozejdą się informacje o programie i pojawią się kolejki, także do wydania Nowosolskiej Karty Seniora. Zrobimy jednak wszystko co możliwe, żeby sprawnie je rozładować – zapewnia Czerwoniak.

Bezpłatna robocizna

Co istotne, bezpłatna realizacja usług dotyczy wyłącznie robocizny. To zainteresowany senior musi zakupić materiały potrzebne do naprawy, czyli dla przykładu majster bezpłatnie wymieni gniazdko, ale nie przyniesie go ze sobą do domu seniora. Zapewni jednak drobne materiały budowlane niezbędne do wykonania usługi : gwoździe, śruby, wkręty, wiertła i oczywiście narzędzia niezbędne do zamontowania półki na książki w salonie czy podłączenia pralki.

Urząd Miejski nie pokryje kosztów zakupu nowej klamki do drzwi, żarówki czy zmywarki. Nie zapłaci też za odmalowanie mieszkania lub wymianę płytek ściennych w łazience, bo to są większe remonty, które nie wchodzą w zakres programu Majster dla Seniora.

Uwaga, nie mogą to być naprawy wymagające natychmiastowej interwencji. Majster nie będzie pełnił roli całodobowego pogotowia technicznego.

Jak zamówić usługę?

Senior – posiadacz Nowosolskiej Karty Seniora składa wniosek osobiście w urzędzie lub poprzez wyznaczonego pełnomocnika (najlepiej kogoś z rodziny). Formularz w takim przypadku należy własnoręcznie podpisać. Formularze będą dostępne w urzędzie miasta, w punkcie informacyjnym (parter), w pokoju 109 (I piętro) oraz na stronie www.nowasol.pl w zakładce sprawy społeczne i w podzakładce Majster dla Seniora. W razie wątpliwości i pytań pod numerem telefonu 68 459 03 27, koordynator programu  Tomasz Czerwoniak, udzieli wszelkich informacji jak poprawnie złożyć formularz zgłoszeniowy.

Złożony w punkcie informacyjnym wniosek jest rejestrowany. Po jego ocenie formalnej przez koordynatora programu, zostanie przekazany do realizacji firmie, która wygrała konkurs ogłoszony przez urząd miejski. Majster otrzymał od urzędników specjalne zaświadczenie, żeby nie było żadnych wątpliwości, że to on jest wykonawcą usług w programie „Majster dla Seniora”.

Firma będzie bezpośrednio kontaktować się z zainteresowaną osobą i ustalać termin wykonania usługi, w miejscu zamieszkania seniora. Ważne jest, aby wskazał numer telefonu do siebie, a jeśli go nie posiada, to należy wskazać numer telefonu do osoby najbliższej.

Usługi mogą być świadczone od poniedziałku do piątku do godz. 18.00 i w soboty do godz. 15.00.

Zamów Kartę Seniora

– Cały czas przyjmujemy wnioski o wydanie Nowosolskiej Karty Seniora, a jest ich coraz więcej po informacji, że nasza karta uprawnia do skorzystania z pomocy majstra. Na dzisiaj mamy wydanych już ponad 3500 kart – dopowiada Karina Jarosz i przypomina o licznych zniżkach i rabatach na towary i usługi, które są dodatkową zachętą.

Miasto kilka lat temu obrało kurs i realizuje potrzeby mieszkańców będąc „na społecznej fali”.  W uchwalonej w styczniu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych, przygotowanej na bazie Diagnozy Społecznej, była mowa o tym, że w Nowej Soli zamieszkuje blisko 11 tysięcy seniorów po 60. roku życia. W tej sytuacji trudno się dziwić, że urzędnicy wprowadzają w życie coraz więcej udogodnień dla najstarszych nowosolan.

Rafał Krzymiński

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content