Laguna wraca do pływania! Co będzie czekało na turystów?

Od 1 kwietnia rozpocznie się jej sezon turystyczny. Portem macierzystym statku jest Nowa Sól, ale będzie on pływać także dla mieszkańców Głogowa, Zielonej Góry i Sulechowa. Na co możemy liczyć w tym roku? Jakie istotne zmiany czekają na turystów? Jaki kurs obrało Centrum Informacji Turystycznej? Na te i inne pytania odpowiada Łukasz Kozłowski, szef CIT i wicedyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, który pełni nadzór nad nowosolskim statkiem

Mariusz Pojnar: Co nowego czeka turystów w tym roku?

Łukasz Kozłowski, szef nowosolskiego CIT: Jeśli chodzi o statek, nowością będzie to, że na górnym pokładzie staną stoliki, gdzie będzie można postawić np. kawę czy przekąski ze statkowego bufetu. Na statku umiejscowiono także panoramiczną lunetę widokową, która będzie dostępna za darmo.

Na turystę już w okolicach maja czekać będzie też przewodnik audio, który będzie można uruchomić kodem QR za pomocą telefonu. W efekcie będzie można posłuchać kilkuminutowej audycji ze znanym głosem na temat tego, co będzie można przeżyć podczas rejsu.

Ważna zmiana zajdzie też w nowosolskim porcie, gdzie pojawi się wysoki maszt. Statek będzie w Nowej Soli przez ponad sto dni sezonu i wtedy na jego szczycie pojawi się wielka flaga z napisem „Laguna w porcie”.

Statek jest po zimowym przeglądzie i małym remoncie w porcie w Nowej Soli. Poza tym zostało zrobione odświeżenie klasy żeglugowej, które robi się co pięć lat. Zaktualizowano także świadectwo zdolności żeglugowej.

Wszystko po to, żeby być w pełni gotowym do sezonu.

Co jeszcze?

Został zrobiony nowy brand Laguny jako statku, który w materiałach promocyjnych i naszych social mediach będzie się odznaczał pięknym błękitnym kolorem. Generalnie chcemy być bardziej widoczni w internecie. Co ważne, dla statku zostało utworzone osobne konto na Facebooku pod nazwą „Statek Laguna – Rejsy po Odrze”, na którym będziemy informować o wszelkich wydarzeniach i rejsach, w tym także tematycznych, których nie zabraknie.

Czy statek będzie pływał tylko w Nowej Soli, czy – jak w ubiegłym roku – także w gminach, które współfinansują Lagunę w kosztach jej utrzymania?

W tym roku będziemy kontynuować współpracę z tymi samymi miastami, czyli z Głogowem, Zieloną Górą i Sulechowem. Ustaliliśmy harmonogram rejsów, który już jest dostępny.

Laguna będzie pływać do końca października. W Nowej Soli będzie przez około sto dni sezonu, w Głogowie ok. 70, w Zielonej Górze, dla której będzie wypływał z Cigacic – ok. 40 dni i ok. 20 w Sulechowie. Tak to się rozkłada na wszystkich naszych partnerów.

Jak będzie w tym sezonie z cenami biletów?

Pozostają bez zmian. Cennik i wszystkie informacje o Lagunie można znaleźć na naszej stronie www.visitnowasol.pl.

Zmiany dotyczą nie tylko samego statku, ale też sięgają znacznie szerzej, mocno wpisując się w działalność Centrum Informacji Turystycznej? Opowiedz o nowościach w CIT.

Od tego sezonu będziemy prowadzić wypożyczalnię rowerową z bazą ośmiu jednośladów, w tym z rowerami rodzinnymi. Cały czas jest rozwijany tzw. kącik aktywnego turysty na tyłach CIT, gdzie znajdują się dwie ławki solarne, które mają opcję ładowania telefonów. Są tam też stacje naprawcze, gdyby się komuś popsuł rower.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz, która wydarzyła się w czwartek. Mam na myśli wizytację przedstawicieli Lubuskiej Regionalnej Komisji Certyfikacyjnej. Nasz CIT walczy o certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, który jest prestiżowym wyróżnieniem świadczącym o odpowiedniej jakości i standardzie obsługi turystów w danej jednostce IT. Ostatnio przeszliśmy certyfikację, dzięki czemu znaleźliśmy się w ogólnopolskiej bazie centrów informacji turystycznej.

Chcecie też mocniej wyjść na zewnątrz, zaakcentować swoją obecność. Na czym to będzie polegało?

Już 4 kwietnia z naszej inicjatywy w ramach Lubuskiego Trójmiasta z partnerskimi gminami organizujemy study tour, czyli branżowe spotkanie, na które zaprosiliśmy przedstawicieli biur podróży, centr turystycznych z zachodniej Polski, a także ludzi z Polskiej Organizacji Turystycznej. Chcemy pokazać nasze atrakcje w obrębie całego trójmiasta, a później zaprosić naszych gości na rejs.

Chcemy z naszymi partnerami pokazać, że stajemy się centrum turystyki w regionie.

Jak przewidujesz, jaki to będzie sezon dla Laguny?

Wierzymy, że w tym roku odwiedzą nas rzesze turystów. Tym, którzy jeszcze u nas nie byli, jesteśmy gotowi pokazać, że Nowa Sól tworzy ważną markę turystyczną nie tylko w regionie, ale i w całym kraju.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mariusz Pojnar

Aktualności, kronika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content