Rowerzyści pojadą po drogach wałowych

Mamy kolejną dobrą informację dla rowerowych obieżyświatów! Dzięki porozumieniu miasta Nowa Sól ze spółką Wody Polskie na własną odpowiedzialność będą mogli jeździć po wałowych drogach serwisowych

– Dokumentacja projektu rozbudowy wałów przeciwpowodziowych i przebudowy obiektów infrastruktury na odcinku od ul. Przemysłowej do rejonu drogi ekspresowej S3 była przygotowana kilka lat temu – wyjaśnia prezydent Jacek Milewski. I dodaje: – Przed podpisaniem umowy zwróciliśmy uwagę, że warto wykorzystać tzw. drogi serwisowe do obsługi wałów i udostępnić je rowerzystom. W 2020 r. przekonaliśmy do tego inwestora Wody Polskie. Zgodzili się w ramach tej inwestycji zamienić nawierzchnię szutrową na bardziej przyjazną dla rowerów nawierzchnię asfaltową. Na wspomnianej drodze pojawi się znak zakaz poruszania się z wyjątkiem obsługi wałów i rowerów. Dziękujemy Wodom Polskim za przychylność – podkreśla Milewski.

Dzięki tej inwestycji amatorzy jazdy na dwóch kółkach przemieszczą się od Harcerskiej Górki i przedłużenia nowosolskiej promenady do Czarnej Strugi, ominą kładkę przez przepompownię (w przyszłości ta część trasy poprowadzi w stronę Bobrownik w gminie Otyń – dop. red.). A następnie wzdłuż Czarnej Strugi w lewo będzie można dotrzeć aż do ulicy Zielonogórskiej. – Miasto zobowiązało się do pomocy w serwisowaniu tych dróg asfaltowych. To był zresztą jeden z warunków umowy z Wodami Polskimi – dopowiada prezydent Milewski.

W ramach budowy i rozbudowy wałów Odry i Czarnej Strugi planowane są trzy odcinki dróg wałowych o nawierzchni asfaltowej: na wale odrzańskim od ulicy Fabrycznej do ujścia Czarnej Strugi, gdzie pojawiła się już warstwa ścieralna nawierzchni, od wałów odrzańskich do ulicy Wodnej (odcinek ten wybudowany będzie na samym końcu inwestycji) oraz odcinek od ul. Chałubińskiego do Północnej. Ponadto wybudowana została lub jest w trakcie budowy spora ilość dróg wałowych o nawierzchni z tłucznia lub płyt betonowych.

– Należy zaznaczyć, że tzw. drogi wałowe są drogami serwisowymi i służą przede wszystkim do wykonywania prac konserwacyjnych wałów oraz do prowadzenia akcji przeciwpowodziowych. Nie są one ścieżkami rowerowymi, jakie użytkowane są przy drogach publicznych, gdyż wymagałyby odpowiedniego ich wyposażenia, m.in. ustawienia barierek ochronnych, a to przeszkadzałoby użytkowaniu zgodnie z ich podstawowym przeznaczeniem. Rowerzyści będą mogli jednak korzystać z tych dróg, lecz wyłącznie na własną odpowiedzialność – informację tej treści „Krąg” otrzymał od spółki Wody Polskie.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content