Rusza budowa mostu nad Obrzycą

W miniony czwartek powiat nowosolski podpisał umowę z firmą Strabag, która zajmie się rozbudową drogi Tatarki – Uście wraz z budową mostu nad Obrzycą. Pojedziemy nim pod koniec roku

Starosta Iwona Brzozowska nie ukrywa satysfakcji, że udało się wyłonić wykonawcę, choć odczuwa pewien niedosyt. – Z konieczności musieliśmy ograniczyć zakres tej inwestycji, bardzo dobrze, że rządowy program Polski Ład nam na to pozwala – mówi Brzozowska. I dodaje: – Do remontu brakującego odcinka drogi w Tatarkach jeszcze wrócimy w lepszych czasach. Teraz skoncentrujemy się na samym moście, który pomimo tego, że był wiecznie naprawiany, stwarzał zagrożenie zarówno dla pieszych, jak i zmotoryzowanych. Z tego powodu ruch odbywał się tylko jedną stroną, a to jest bardzo uciążliwe. Dziękuję wójtowi gminy Kolsko, że dofinansował dokumentację projektową tego zadania.

Nowa kładka

Starosta planuje spotkanie z mieszkańcami i wykonawcą, podczas którego zostanie przedstawiony cały harmonogram inwestycji. Na pewno trzeba liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu. – Będziemy prosić mieszkańców o cierpliwość i wyrozumiałość  – kończy Brzozowska.

Z mostu zniknie wysłużona drewniana konstrukcja. Powstanie za to nowa kładka pieszo-rowerowa.

Przypomnijmy. Pierwszy przetarg nie wyszedł, bo potencjalni wykonawcy za swoje usługi żądali zbyt wiele. Urzędnicy postanowili zmniejszyć zakres inwestycji i ponownie zaprosili firmy do zgłaszania ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Strabag, ta sama, która na zlecenie powiatu buduje ścieżkę rowerową łączącą zielonogórskie Zatonie z Otyniem i Nową Solą. Inwestycja pochłonie niespełna 8 mln zł, a to oznacza pewne oszczędności, bo powiat na to zadanie otrzymał ponad 8,5 mln dotacji. Po zmianach proporcjonalnie zmniejszy się tzw. wkład własny samorządu i kwota dotacji. Pewne jest jedno, dofinansowanie do budowy mostu wyniesie 95 proc.

Ponad 200 metrów nowej drogi

Strabag przebuduje drogę na odcinku ok. 225 m. Rozbierze też istniejący i wybuduje nowy most. Jezdnia będzie miała szerokość około sześciu metrów z poszerzeniem na moście do około siedmiu.

Na koniec mały rys historyczny. W  2021 r. za blisko 2,4 mln zł wykonano drugi etap przebudowy drogi Jesiona Tatarki na odcinku 1,5 kilometra od miejsca zakończenia pierwszego etapu do granic miejscowości Tatarki. Jezdnię wzmocniono i poszerzono, a mieszkańcy doczekali się drogi pieszo-rowerowej. Do zadania dorzuciła się gmina Kolsko (171 tys. zł).

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content