Sezon grzewczy się zbliża, oszuści polują. Uważajcie, bo zostaniecie bez opału i kasy

Zainteresowani przelewają oszustom zaliczki za węgiel czy pellet i myślą, że udało im się trafić na korzystną ofertę. Ale opał nie przychodzi

Niedługo zaczniemy kupować opał na zimę. Trzeba być czujnym, bo internetowi oszuści nie śpią.

Nowosolska policja zwraca uwagę, że „atrakcyjna cena i obietnica błyskawicznej dostawy” powinny szczególnie wzbudzić naszą czujność. – Oszuści pobierają zaliczki i nie wywiązują się z umowy. Apelujemy o ograniczone zaufanie przy płatnościach internetowych – mówi asp. Justyna Sęczkowska-Sobol, rzeczniczka Komendy Powiatowej Policji w Nowej Soli.

Sezon grzewczy tuż-tuż, więc ludzie szukają okazji. Ale one są często pułapką. – Przestępcy stosują różne metody działań: zamieszczają w internecie oferty węgla od nieistniejących firm, pobierają zaliczki i nie wywiązują się z umowy, a nawet sprzedają pomalowane na czarno kamienie – opowiada Sęczkowska-Sobol. – Rozglądając się za cenami opału na rynku, zazwyczaj szukamy najlepszej oferty. Należy się zastanowić, czy rzeczywiście zbyt niska cena towaru będzie równoznaczna z jego jakością i uczciwością sprzedawcy. Niestety, pomimo licznych apeli ze strony policji nadal obserwujemy przypadki oszustw przy zakupie różnego rodzaju opału. Zainteresowani przelewają oszustom zaliczki za węgiel czy pellet i myślą, że udało im się trafić na korzystną ofertę, ale po kilku dniach, gdy sprzedający nie odbiera telefonu, a towar nie dojechał, orientują się, że zostali oszukani.

Przestępcy tworzą strony internetowe, które łudząco przypominają te dobrze nam znane – przestrzega policja. I podkreśla, by zwracać uwagę na każdy, nawet najdrobniejszy szczegół.

***

Policja apeluje. Pamiętaj:

– kupuj i zamawiaj u sprawdzonych, zaufanych sprzedawców. Sprawdź, czy mają prawdziwe dane, opinie, komentarze,

– uważaj na phishing, czyli strony internetowe podszywające się pod istniejące firmy. Sprawdzaj ich autentyczność,

– uważaj na „atrakcyjne okazje” – oszust kusi niską ceną,

– zastosuj ograniczone zaufanie do konsultantów telefonicznych, nie wszyscy mają dobre zamiary,

– przy odbiorze sprawdź produkt,

– zachowaj ostrożność przy płaceniu – zapłać przy odbiorze.

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

Mateusz Pojnar
Latest posts by Mateusz Pojnar (see all)
FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Mateusz Pojnar

Aktualności, sport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content