Budują kolejne uliczki na „Odrze”

Rozkręcają się prace przy przebudowie pozostałych ulic na terenie po byłej fabryce nici

Pierwszy etap przebudowy, który obejmował utwardzenie jednego z odcinków drogi, zakończono zgodnie z harmonogramem. Teraz prace budowlane skupiają się na kolejnym ważnym elemencie infrastruktury – kanalizacji deszczowej na ulicy Magazynowej. W założeniu urzędników jest to kluczowy element systemu, który nie tylko poprawi odprowadzanie wód deszczowych, ale też przyczyni się do ogólnej poprawy stanu technicznego ulic.

Na tę inwestycję miasto pozyskało 3,24 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W przetargu na przebudowę dróg po „Odrze” wystartowało pięć firm. Zadanie za 4 mln 583 tys. 450 zł wykonuje Strabag Infrastruktura Południe z Wysokiej.

– Dawna fabryka nici stanowiąca niegdyś serce przemysłowej potęgi, obecnie przechodzi przez proces rewitalizacji, którego ważnym elementem jest przebudowa pozostałych ulic na jej obszarze – mówi prezydent Jacek Milewski.

I dodaje: – To przedsięwzięcie, realizowane w ramach projektu Re Odra, stanowi nie tylko szansę na przywrócenie dawnej świetności, ale również kluczowy krok w procesie odzyskiwania i ożywiania pofabrycznych terenów. To nie tylko prace drogowe, to historia przywracana do życia, szansa na nowy początek dla miejsca pełnego historii i potencjału.

Umowę z firmą Strabag miasto podpisało w sierpniu ubiegłego roku. Budowane są trzy odcinki: ul. Syntetyczna, ul. Magazynowa oraz ul. Bawełniana na odcinku od ul. Magazynowej do wjazdu do hurtowni spożywczej Eurocash Cash & Carry.

–  Nie ma co ukrywać, że na tym terenie pofabrycznym możemy się spodziewać różnych niespodzianek w ziemi, np. sieci telekomunikacyjnych, energetycznych etc., które nie zostały zinwentaryzowane i tym samym nie było ich na naszych mapach projektowych – mówił w „Kręgu” Dariusz Buziuk, naczelnik Wydziału Dróg Miejskich. Inwestycja była konieczna.

Nieodnowione drogi bardziej przypominały księżycowe kratery niż nowoczesną miejską infrastrukturę. Z kolei po ulewach stała tam woda. Dzięki kanalizacji deszczowej uda się rozwiązać ten problem. Wykonawca nie tylko zajmuje się drogami wewnętrznymi, ale i budową oświetlenia drogowego i odwodnienia. Strabag ma rok na zakończenie prac, czyli wszystko powinno być dopięte na ostatni guzik we wrześniu 2024 r., chyba że termin wydłużą wspomniane nieprzewidziane trudności.

Rafał Krzymiński

E-WYDANIE TYGODNIKA KRĄG

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skip to content